Foto van de verdachten op de luchthaven van Zaventem – Photo des suspects à l’aéroport de Zaventem – Foto der Verdächtigen am Flughafen von Zaventem (22.03.2016); Bron – source – Quelle: Wikipedia – Brussels Airport
VERBAND TUSSEN FEDERALISME EN AANSLAG MAALBEEK
De analyse van de tragische gebeurtenissen van 22 maart 2016, de dag van de aanslagen in Brabant die aan meer dan 30 personen het leven kostten, toont eens te meer de misdadige kant van het door de particratie opgedrongen federalisme aan. De onmogelijkheid voor een nationale minister om de MIVB rechtstreeks te contacteren heeft er immers voor gezorgd dat de vitale instructie om na de aanslag op de luchthaven de metro te sluiten, nooit de MIVB bereikte…
Wat de vraag van het ministerie van Binnenlandse Zaken om de Brusselse metro onmiddellijk te sluiten betreft, heeft de pers het over een slechte communicatie tussen het kabinet van de minister van binnenlandse zaken, Jan Jambon (N-VA), en de MIVB. De werkelijkheid is evenwel verschillend en heeft te maken met het labyrinth van het door de particratie zo geroemde federalisme…
Een verkozene van het CDH gaf dit tijdens een praatprogramma op de RTBF zijdelings toe wanneer hij sprak over de talrijke tussenpersonen die tijdens de procedure nodig waren om vanuit een federaal ministerieel kabinet de MIVB te kunnen informeren of instructies door te kunnen geven. De MIVB heeft de vitale informatie nooit ontvangen ! Het gaat dus niet over een slechte communicatie, maar wel over de gevolgen van een vernietigend en crimineel federalisme.
Wat is er gebeurd?
1) Om 7 u 58 doen er zich twee ontploffingen voor op de nationale luchthaven van Zaventem. Daarna volgt een crisisvergadering in de Wetstraat 16.
2) Om 8 u 50 besluit de federale regering om onmiddellijk de Brusselse metro stil te leggen.
3) Tussen 8 u 50 en 9 u 11 vervoegt Jambon zijn kabinet, dat weliswaar in nabijheid ligt. Maar vervolgens moet hij Rudy Vervoort (PS), de« minister-president » van het Brussels gewest, contacteren om hem te melden dat zijn ministerie van Binnenlandse Zaken het Brussels ministerie van mobiliteit gaat op de hoogte stellen. Vervoort gaat akkoord.
4) Het federale kabinet van Jambon contacteert het regionaal kabinet van Brussels ‘minister’ van mobiliteit Pascal Smet (sp.a). Maar het is al 9 u 11: een bom ontploft in de Brusselse metro in het station Maalbeek. Pascal Smet had dus nooit de tijd om de MIVB te contacteren…
Het is door het absurde, dure, nutteloze en misdadige federalistische politieke systeem dat de meest bloedige aanslag uit de geschiedenis van Belgie in vredestijd zich kon voordoen! Dit politiek systeem is volledig uit de mouw geschud door de particratie, die veraf staat van de dagelijkse bekommernissen van de Belgen.
In het unitaire België kon de minister van binnenlandse zaken of zijn collega, de minister van openbaar vervoer, in geval van nood rechtstreeks de MIVB contacteren.
Er zijn een aantal precedenten, die weliswaar een beetje minder erg waren. Enkele jaren geleden schreef de B.U.B. een artikel dat als titel had « het federalisme doodt » naar aanleiding van de daklozen die het leven lieten tijdens de winter ten gevolge van een inefficiënte coördinatie tussen het “federale” niveau en het zogenaamde Brussels hoofdstedelijk ”gewest”. Er was ook de brand van Buda Marly, een afgedankte fabriek gelegen op de rand van het Brussels gewest, waarbij een totaal gebrek aan samenwerking tussen het Brussels en het ‘Vlaams’ gewest aan het licht kwam (2003) en uiteraard het dodelijke treinongeval van Pécrot (2001) ten gevolge van het gebrek aan tweetaligheid bij de seingevers alsook het treinongeval van Halle (2010) dat ondermeer veroorzaakt werd door draconische besparingen bij de ”federale” NMBS terwijl de gewesten en gemeenschappen bovenmatige dotaties ontvangen (sedert het in voege treden van de zesde ”staatshervorming” hebben de gewesten zelfs recht op 25 procent van de Belgische schatkist).
Ditmaal is het oorzakelijk verband tussen het federale systeem en de dood van mensen duidelijker dan ooit tevoren en op onweerlegbare wijze aangetoond. Het volstaat niet meer het op te merken. Vandaag dient meer dan ooit het taalfederalisme aangeklaagd en veroordeeld te worden! Want geld verliezen is nog niet zo erg vergeleken met het verlies aan mensenlevens. De nabestaanden van de slachtoffers zouden – een zelfs maar symbolisch – rechtsgeding tegen de Belgische constituante moeten inspannen omdat zij – bovendien op ongrondwettige wijze – het federalisme heeft ingevoerd (zie onze tekst). Nog beter zou natuurlijk zijn dat de Belgen stoppen met hun stem te geven aan de particratie en in de plaats daarvan stemmen op tweetalige en nationale partijen.
Wat is nog het nut van een particratie die er niet in slaagt de essentiële functie van een staat te garanderen: het behoud van de openbare veiligheid? Het is tijd dat de Belgen de macht terug in handen nemen want de huidige politici zijn het niet waard om ons mooi klein Koninkrijk te besturen.
LIEN ENTRE LE FEDERALISME ET L’ATTENTAT DE MAELBEEK
L’analyse des évènements tragiques du mardi 22 mars 2016, le jour des attentats dans le Brabant, qui ont causé la mort de plus de 30 personnes, démontre de nouveau le côté criminel du fédéralisme mis en place par la particratie. En effet, l’impossibilité pour le ministre national de contacter directement la STIB a fait en sorte que l’instruction vitale de fermer le métro après les attentats à l’aéroport n’a jamais pu atteindre la STIB…
Concernant la demande du ministère de l’Intérieur de fermer immédiatement le métro bruxellois, la presse parle d’une ”mauvaise communication” entre le cabinet du ministre de l’intérieur, Jan Jambon (N-VA), et la STIB. La réalité est différente et tient au labyrinthe du fédéralisme tant vanté par la particratie.
Un élu fédéral du CDH l’a avoué à demi-mot lors d’un débat télévisé sur la RTBF le 27 mars 2015 lorsqu’il parlait des nombreux intermédiaires dans la procédure pour pouvoir informer ou donner une instruction à la STIB depuis un cabinet ministériel fédéral. L’information vitale n’est jamais parvenue à la STIB ! Ne parlons donc pas de ”mauvaise communication” mais plutôt des conséquences d’un fédéralisme destructeur et criminel.
Que s’est-il passé?
1) A 7 h 58 deux explosions se produisent à l’aéroport national de Zaventem. Réunion de crise dans la foulée au 16 Rue de la Loi.
2) Il est 8 h 50, le gouvernement fédéral décide d’immobiliser immédiatement le métro bruxellois.
3) Ensuite, Jambon rejoint son cabinet, certes à proximité. Mais Jan Jambon doit ensuite contacter Rudy Vervoort (PS), le « ministre-président » de la région de Bruxelles-Capitale, pour lui annoncer que son ministère fédéral de l’Intérieur va contacter le ministère bruxellois de la Mobilité, Pascal Smet (sp.a). Vervoort donne son aval.
4) Le cabinet fédéral Jambon contacte le cabinet régional Smet (sp.a). Mais, il est déjà 9 h 11. Une bombe explose dans le métro bruxellois, à la station Maelbeek. Pascal Smet n’aura donc jamais eu le temps de contacter la STIB…
C’est donc à cause du système federaliste, absurde, coûteux, inutile et criminel que l’attentat le plus coûteux en vies humaines de l’histoire de la Belgique en période de paix a pu se produire ! Ce système politique a été inventé de toutes pièces par une particratie largement déconnectée des préoccupations quotidiennes des Belges.
Dans la Belgique unitaire, le ministre de l’intérieur ou son collègue, le ministre des transports en commun, pouvait contacter directement la STIB en cas d’urgence.
Il y a déjà des précédents, cependant un peu moins graves. Il y a plusieurs années, le B.U.B. écrivait un article avec comme titre « le fédéralisme tue » à propos des SDF qui mouraient dans la rue en hiver suite à une coordination inefficace entre le « fédéral » (sic) et la « région » (sic) de Bruxelles-Capitale. Il y avait également l’incendie de Buda Marly, une usine désaffectée se trouvant à la limite de la region de Bruxelles-Capitale. Cet incident a mis à jour un manque total de collaboration entre les régions bruxelloise et « flamande » (2003). Et il y avait bien sûr l’accident de train mortel de Pécrot (2001) qui s’est produit dû à un manque de bilinguisme des opérateurs des voies et de la signalisation ainsi que l’accident de train de Hal (2010) qui était notamment causé par des économies drastiques au niveau de la SNCB « fédérale » tandis que les régions et les communautés reçoivent des dotations disproportionnées (depuis la sixième réforme de l’Etat les régions ont même droit a 25 pourcent du Trésor belge).
Cette fois-ci, le lien causal entre le système fédéral et la mort d’hommes est clairement et plus qu’avant démontré et irréfutable. Il ne suffit plus de le faire remarquer, mais aujourd’hui, il faut plus que jamais dénoncer et condamner sévèrement le fédéralisme linguistique ! Car perdre de l’argent, ce nest pas si grave comparé à la perte de vies humaines. Les proches des victimes devraient lancer une action en justice, ne fût-ce que symbolique, contre la constituante belge, qui a introduit le fédéralisme, par ailleurs de façon inconstitutionnelle (voir notre texte). Encore mieux serait-il que les Belges arrêtent de voter pour la particratie tout en donnant leurs votes à des partis bilingues et nationaux.
Quelle est encore l’utilité d’une particratie qui n’arrive pas à assurer la fonction essentielle d’un Etat : le maintien de la sécurité publique ? Il est temps que les Belges reprennent le pouvoir en mains parce que les politiciens actuels sont indignes de diriger notre beau petit Royaume.